Planta catedral de notre dame

Planta catedral de notre dame

Catedral de notre dame historia

La catedral de Notre Dame de París se construyó en medio de calles estrechas y muchas viviendas, nada que ver con el espacio abierto que hoy la rodea. Cualquier mortal que se asomara a la puerta de su casa antes del siglo XIX, sentiría de inmediato la incontestable grandiosidad de aquella masa llena de símbolos, leyendas e historias.

Por ende, la primera característica resaltante de esta obra es su monumentalidad y su poder simbólico, pero en honor a la verdad, así solía ser el arte gótico. Con una visión de mundo teocéntrica, cada espacio de un edificio gótico era diligentemente cuidado y, aunque no tuviera una función, recibía la detallista atención de artesanos que creían que Dios los observaba.

Esto coincidía con el nacimiento del humanismo teológico, que abría paso a la percepción de un Dios más próximo y a la reivindicación del mundo sensible (la creación) como expresión de la luz divina.

La oración se expresa tanto en los nuevos recursos arquitectónicos que buscaban luz y altura como en las artes plásticas integradas al edificio. Bóvedas de crucería, contrafuertes, arbotantes (creados justamente para Notre Dame), vitrales y rosetones se unieron al poder de un arte cada vez más naturalista, que hizo posible expresar la fe renovada del pueblo hacia su Dios.

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Les catedrales del góticu surden venceyaes a la idea de la rellumanza y la monumentalidá, como consecuencia clara de les necesidaes y aspiraciones de la sociedá de la dómina. L’arquiteutura gótica ye un instrumentu poderosu nel senu d’una sociedá que ve tresformase la vida urbana a un ritmu aceleráu nel entamu del sieglu XI. La ciudá resurde con una estrema importancia nel campu políticu y nel campu económicu (espeyu de les crecientes rellaciones comerciales); xubiendo tamién, pel so llau, la burguesía adinerada y la influyencia del cleru urbanu. La resultancia d’esto ye una sustitución tamién de les necesidaes de construcción relixosa fuera de les ciudaes, nes comunidaes monástiques rurales, pol nuevu símbolu de la prosperidá urbana, la catedral gótica. Y como repuesta a la busca d’una nueva dignidá creciente nel senu de Francia, surde la catedral de Notre-Dame de París.

La construcción empecipió en 1163 reflexando influxos de l’abadía de Saint Denis, subsistiendo entá duldes tocantes a la identidá de quien asitiaría la primer piedra, l’obispu Sully o’l Papa Alexandru III. A lo llargo del procesu (la construcción, incluyendo cambeos, duró hasta mediaos del sieglu XIV fueron dellos los arquiteutos que participaron nel proyeutu, esclariando esti factor les diferencies estilístiques presentes nel edificiu.

raymond du temple

En 1182 el coro ya prestaba servicios religiosos y, durante la transición entre los siglos, se concluyó la nave. Al inicio del siglo XIII arrancan las obras de la fachada oeste con sus dos torres, extendiéndose a mediados del mismo siglo. Los brazos del transepto (de orientación norte-sur) fueron edificados de 1250 a 1267 bajo supervisión de Jean de Chelles y Pierre de Montreuil. Simultáneamente se levantan otras catedrales a su alrededor en un estilo más avanzado dentro del Gótico; la Catedral de Chartres, la Catedral de Reims y la Catedral de Amiens.

Los arbotantes de la catedral, construidos a principios del siglo XIII, son una solución estructural típica de la arquitectura gótica que deriva las presiones de las bóvedas hacia los contrafuertes adosados al exterior de los muros.

En 1793, durante la Revolución francesa, más elementos de la catedral fueron destruidos y muchos de sus tesoros robados, acabando el espacio en sí por servir de almacén para alimentos. En 1804 Napoleón Bonaparte se corona a sí mismo emperador en la catedral.

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Les catedrales del góticu surden venceyaes a la idea de la rellumanza y la monumentalidá, como consecuencia clara de les necesidaes y aspiraciones de la sociedá de la dómina. L’arquiteutura gótica ye un instrumentu poderosu nel senu d’una sociedá que ve tresformase la vida urbana a un ritmu aceleráu nel entamu del sieglu XI. La ciudá resurde con una estrema importancia nel campu políticu y nel campu económicu (espeyu de les crecientes rellaciones comerciales); xubiendo tamién, pel so llau, la burguesía adinerada y la influyencia del cleru urbanu. La resultancia d’esto ye una sustitución tamién de les necesidaes de construcción relixosa fuera de les ciudaes, nes comunidaes monástiques rurales, pol nuevu símbolu de la prosperidá urbana, la catedral gótica. Y como repuesta a la busca d’una nueva dignidá creciente nel senu de Francia, surde la catedral de Notre-Dame de París.

La construcción empecipió en 1163 reflexando influxos de l’abadía de Saint Denis, subsistiendo entá duldes tocantes a la identidá de quien asitiaría la primer piedra, l’obispu Sully o’l Papa Alexandru III. A lo llargo del procesu (la construcción, incluyendo cambeos, duró hasta mediaos del sieglu XIV fueron dellos los arquiteutos que participaron nel proyeutu, esclariando esti factor les diferencies estilístiques presentes nel edificiu.

Planta catedral de notre dame 2022

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